Voor minder dan een 9 doet Rabobank centraal Zuid Limburg het niet

Voor minder dan een 9 doet Rabobank centraal Zuid Limburg het niet

Een ambitieuze doelstelling die begint bij de ontvangst van de bezoekers op het adviescentrum in Bocholtz. ZUID recruiters verzorgt sinds een jaar de werving en selectie van de gastvrouwen. Een belangrijke schakel in de dienstverlening van deze Rabobank. Met een oprechte gastvrijheid die verder gaat dan een vriendelijke glimlach vormen zij het visitekaartje waar de Rabobank en Zuid recruiters gezamenlijk met succes in investeren.

 

Wauw-gevoel creëren

Het adviescentrum van deze Zuid-Limburgse Rabobank is sinds maart 2015 gevestigd in Hoeve Overhuizen in Bocholtz. Een prachtige en voormalige boerderij die in een eerder stadium is verbouwd tot zorghotel en met de komst van de bank een nieuwe bestemming heeft gekregen. Bij het aanrijden van het pand ontstaat al een ‘wauw-gevoel’. Als bezoeker verwacht je namelijk niet direct een Rabobank in dit schitterend pand. En juist deze verwondering moet een bezoeker volgens Theo Korn en William Sanders, beide Servicemanager bij deze bank, bij binnenkomst vast blijven houden.

 

Iedere bezoeker is een potentiële ambassadeur

Theo Korn licht dit verder toe: “Op ons adviescentrum ontvangen wij dagelijks klanten van Private Banking en het segment Bedrijven. Als gastvrouw ben je voor een bezoeker ons visitekaartje en zorg je voor een oprecht welkom dat verder gaat dan een alleen maar een spontane glimlach. Het ‘wauw’-gevoel dat een bezoeker buiten heeft gekregen, krijgt binnen via onze gastvrouwen een vervolg. Onze gastvrouwen zijn niet zomaar ‘receptionisten’, ze maken juist een belangrijk onderdeel uit van onze volledige dienstverlening! Ze beseffen dat de manier waarop zij een bezoeker ontvangen, invloed heeft op het gesprek dat daarna met een van onze adviseurs volgt. Al onze bezoekers, of je nu klant bent of niet, zijn potentiële ambassadeurs. Om dit te bereiken gaan we ver en daar dragen alle medewerkers, van gastvrouw tot adviseur, een steentje aan bij.”

 

ZUID recruiters ontzorgt ons volledig

In de samenwerking met ZUID recruiters wordt hier regelmatig samen met Ivo Franssen, recruiter bij ZUID van gedachte over gewisseld. William Sanders: “Met Ivo hebben we een open communicatie en het blijft daarbij niet alleen bij woorden. Beloftes worden ook direct en zorgvuldig door hem opgepakt. Dit is iets wat mij ontzettend aanspreekt. Daarnaast worden we volledig ontzorgd. We hoeven ons niet druk te maken over bijvoorbeeld de bezetting aan onze receptie. Bij ziekte en verlof neemt ZUID recruiters deze zaken ons volledig uit handen. Ook het verzorgen van bijvoorbeeld een BHV-training voor de gastvrouwen wordt geregeld. De komende periode willen we de dienstverlening van de receptie eveneens naar een 9+ niveau tillen. Hiervoor evalueren we regelmatig samen de inzet van de gastvrouwen die namens ZUID recruiters bij ons werkzaam zijn. Het is een fijne manier van werken waarbij we als partners samen aan de slag zijn om onze hoge ambitie te realiseren.”

 

Persoonlijke aandacht basis van onze dienstverlening

“Klanten echt leren kennen, weten wat de behoeftes en wensen zijn, vormt de basis van onze dienstverlening”, vult Ivo Franssen het verhaal aan. Dit geldt ook voor de Rabobank en daar investeren wij graag in. Voor onze werving en selectie maken we onder andere gebruik van de Talent Tool. Een hulpmiddel waarmee wij inzicht krijgen in competenties, vaardigheden en de persoonlijkheden van mensen. Want het juiste talent vinden voor een vacature gaat volgens ons verder dan alleen maar een goed CV aanbieden. Hiermee zetten de puntjes écht op de ‘i’. De resultaten hiervan zie je nu opnieuw terug met onze gastvrouwen bij deze bank. En daar doen we het voor!”