Blog: Ga in gesprek met de achterban

Blog: Ga in gesprek met de achterban

Woensdag 20 maart zijn de verkiezingen voor de Provinciale Staten. Nog een kleine twee maanden. In de tijden hiervoor zal voor alle partijen het campagnegeweld los barsten. Iedere partij heeft natuurlijk haar eigen programma, eigen standpunten en uiteraard een eigen manier van campagne voeren. Veel partijen gaan zoals bij iedere verkiezing de straat op om de burgers aan te spreken en vooral over te halen om te gaan stemmen. Online zullen we overspoeld worden met alle kleuren van de regenboog.

Profileren in markt van mens en werk
Natuurlijk is het niet zo dat de politieke partijen alleen rond de verkiezingstijd zichtbaar zijn, maar het valt rond deze periode wel extra op. Ik zie hier een gelijkenis in met recruitment. Ook ik probeer me zo goed mogelijk te profileren in de markt van mens en werk. Dit doe ik structureel, maar soms, bij die ene mooie functie net wat extra.

Ook als recruitmentorganisatie ga je nog net niet de straat op om beschikbare professionals te werven, maar gebruik je wel alle andere vormen van on- en offline media om zo zichtbaar mogelijk te zijn. Het aspect van persoonlijke aandacht vind ik hierin het allerbelangrijkste. Zowel in mijn eigen vak, maar ook binnen de politiek. Kijk naar ieders drijfveren en probeer deze voor éénieder ook te realiseren en communiceer dit ook naar je potentiële doelgroep. Of zoals zo mooi gezegd in de politiek: de achterban.

Zoeken naar het beste compromis
Zo zullen na 20 maart een aantal politieke partijen gaan samenzitten om compromissen te sluiten om zo gezamenlijk een coalitie te kunnen vormen voor de komende periode. Soms gaat dit goed, soms gaan ze eerder uit elkaar. Ook ik probeer met onze opdrachtgevers tot een zo goed mogelijke oplossing te komen. Is detacheren een oplossing? Liever direct op contract bij de opdrachtgever of bestaat er nog een middenweg? Ook hier probeer ik te zoeken naar de beste samenwerking.

Daar sta ik namelijk voor: altijd op zoek naar het beste compromis voor zowel de opdrachtgever als professional. Laten we hopen dat dit na 20 maart ook gebeurt in de Limburgse politiek.

Roel Zuijlen
Recruiter